Αποστολή στην Γερμανία: Αυτό είναι το νέο Range Rover

Αποστολή στην Γερμανία: Αυτό είναι το νέο Range Rover

Η διαδοχή ενός τόσο εμβληματικού μοντέλου όπως το Range Rover είναι μια πολύ σοβαρή υπόθεση και αυτό επιβεβαιώνεται από το γεγονός ότι οι άνθρωποι της Land Rover δεν άφησαν καμία παράμετρό της στην τύχη.

Το Newsauto.gr ήταν από τα ελάχιστα μέσα που βρέθηκαν στο Μόναχο για την παρουσίαση της νέας γενιάς ενός μοντέλου που προσδιορίζει τον όρο premium SUV εδώ και μισόν αιώνα.

Οι άνθρωποι της Land Rover φαίνονταν και ακούγονταν πολύ υπερήφανοι για το νέο Range Rover και μας μίλησαν για αρκετή ώρα σχετικά με την εξέλιξη της εμφάνισης, της τεχνολογίας και των υλικών που έχει επετεύχθη σε σχέση με την απερχόμενη γενιά. Επρεπε ωστόσο να τραβηχτεί το πέπλο που σκέπαζε την –διαφαινόμενη- επιβλητική φιγούρα του νέου Range Rover για να αντιληφθούμε πόσο ουσιαστικά έχει αλλάξει αλλά και συνάμα πόσο παραμένει πιστό στη βασική σχεδιαστική φόρμα, κάτι που το καθιστά το αντίστοιχο της Porsche 911 στα SUV. Η βασική αίσθηση που σου βγάζει είναι αυτή της αβίαστης πολυτέλειας που προέρχεται από μια απλοποίηση των γραμμών, οι οποίες έγιναν πιο ραφιναρισμένες, από τις μεγάλες στιλπνές επιφάνειες και κυρίως από ένα εξαιρετικό οπτικό δέσιμο του μέταλλου με τις παραδοσιακά εκτεταμένες γυάλινες επιφάνειες, ένα δέσιμο που δημιουργεί ένα οπτικό εφέ που θυμίζει πολύ infinity pool.

Το νέο Range Rover θα λέγαμε μάλιστα ότι βρίσκεται πιο κοντά στον πρώτο πρόγονό του που παρουσιάστηκε το 1970 όσον αφορά στην επιστροφή στην απλότητα και τους σαφώς πιο μικρούς όγκους, τουλάχιστον σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο. Αρκεί να βάλει κανείς τις δύο μάσκες (του νέου και του προηγούμενου) δίπλα δίπλα και θα αντιληφθεί πόσο πιο εκλεπτυσμένο είναι το νέο σχέδιο παρά το γεγονός ότι διατηρεί την σχεδιαστική φόρμα της κυψέλης. Η γραμμή του καπό ωστόσο είναι σαφώς πιο χαμηλή και τα χαρακτηριστικά (Full Led φυσικά) φωτιστικά σώματα έχουν τραβηχτεί στις άκρες του αμαξώματος και έχουν επίσης λεπτύνει.

Το πόσο καλά δουλεμένες είναι οι επιφάνειες και πόσο καθαρός και αποδοτικός ο σχεδιασμός το αποδεικνύει και ο συντελεστής οπισθέλκουσας Cd: 0,30 που το καθιστά το πιο αεροδυναμικό premium SUV στην παραγωγή. Ωστόσο το σχεδιαστικό high light προέρχεται από το πίσω μέρος του νέου Range Rover, το οποίο είναι προφανές ότι έχει δεχθεί επιρροές από το νέο Defender, με μια πιο upper class προφανώς ερμηνεία, η οποία αντικατοπτρίζεται κυρίως στα κάθετα φωτιστικά σώματα στις άκρες του αμαξώματος. Προφανώς (και) το νέο Range Rover είναι ένα μεγάλο αυτοκίνητο, με μήκος που ξεπερνά τα πέντε μέτρα, ύψος 1.870 mm, πλάτος 2.209 mm και μεταξόνιο που αγγίζει τα τρία μέτρα (2.997 mm).

Στο εσωτερικό συνεχίζεται η ίδια λογική της αδιάλειπτης συνέχειας, ωστόσο είναι εμφανές ότι έχει αναβαθμιστεί περαιτέρω ποιοτικά και ότι πλέον ενσωματώνει πολύ πιο αβίαστα τις νέες τεχνολογίες συνδεσιμότητας. Δεν οδηγήσαμε, προφανώς, το αυτοκίνητο αλλά γίνεται σαφές με το που κλείνεις την πόρτα ότι έχει δοθεί τεράστιο βάρος στην όσο το δυνατόν πιο αυστηρή απομόνωση οδηγού και επιβατών από εξωτερικούς θορύβους. Υπάρχει, για παράδειγμα, ενεργό σύστημα ακύρωσης θορύβων, το οποίο παρακολουθεί τις δονήσεις που προέρχονται από τους τροχούς, τον θόρυβο κύλισης και τον ήχο του κινητήρα και δημιουργεί ήχους που τους ακυρώνουν, οι οποίοι μεταδίδονται από 35 ηχεία, περιλαμβανομένων και ηχείων που βρίσκονται στα προσκέφαλα των καθισμάτων, τα οποία με τη σειρά τους δημιουργούν «ζώνες ησυχίας», σαν να χρησιμοποιείς ακουστικά.

Επίσης υπάρχει εξελιγμένο σύστημα καθαρισμού του αέρα από οσμές αλλά και παθογόνα, όπως ιούς και βακτήρια, συμπεριλαμβανομένου και του ιού SARS CoV-2. Είπατε τίποτα; Πέρα όμως από τον ομολογουμένως εντυπωσιακό οπτικό αντίκτυπο, στον οποίον συμβάλλουν και οι γενναιόδωρες από κάθε άποψη διαστάσεις του, το νέο Range Rover είναι για πρώτη φορά και τόσο προσαρμόσιμο στις νέες απαιτήσεις της αυτοκίνησης. Οι θερμικοί του κινητήρες έχουν όλοι mild-hybrid συστήματα, ενώ υπάρχουν plug-in εκδόσεις και από το 2024 θα διατίθεται και μία αμιγώς ηλεκτρική.

Χτισμένο επίσης πάνω στην ευέλικτη πλατφόρμα MLA-Flex διατίθεται σε έκδοση με κανονικό και μακρύ μεταξόνιο και σε 4θέσια, 5θέσια ή και 7θέσια (για πρώτη φορά στο συγκεκριμένο μοντέλο) διάταξη. Η Land Rover υποστηρίζει ότι το εν λόγω πλαίσιο χαρίζει στο νέο Range Rover υψηλότατη ακαμψία και οδική συμπεριφορά που συνδυάζει την αναμενόμενη κορυφαία άνεση με πολύ καλό έλεγχο των κινήσεων του αμαξώματος, στην άσφαλτο αλλά και εκτός δρόμου.

Να θυμίσουμε ότι το Range Rover ήταν το πρώτο πολυτελές SUV στο οποίο τοποθετήθηκε ηλεκτρονικά ελεγχόμενη αερανάρτηση, πίσω στο 1992. Το νέο συνεχίζει την παράδοση με ενεργητική ανάρτηση πoυ δρα προληπτικά σε συνδυασμό με το σύστημα πλοήγησης προκειμένου να διαβάσει τον δρόμο μπροστά από το αυτοκίνητο και να προσαρμόσει την ανάρτηση ανάλογα με τις συνθήκες. Να σημειώσουμε επίσης ότι σε όλα τα νέα Range Rover υπάρχει τετραδιεύθυνση που αυξάνει την ευελιξία τους (κύκλος στροφής μικρότερος από 11 m) στις χαμηλές ταχύτητες και την σταθερότητα και την κατευθυντικότητά τους όσο ανεβαίνουν οι ρυθμοί.

Στο εσωτερικό κυριαρχούν ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 13,7” με σημαντικές, όπως διαπιστώσαμε, δυνατότητες παραμετροποίησης και  η μεγάλη, κυρτή οθόνη αφής του συστήματος Pivi Pro με διαγώνιο 13,1” από την οποία ελέγχονται –απτικά- οι περισσότερες από τις λειτουργίες του αυτοκινήτου, καθώς και όλα τα εξελιγμένα συστήματα συνδεσιμότητας. Οι πίσω επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους οθόνες αφής 11,4”, προσαρμοσμένες στα προσκέφαλα των εμπρός καθισμάτων, οι οποίες μπορούν να λειτουργήσουν ανεξάρτητα και να παίξουν τον ρόλο tablet ή smart tv.
Το νέο Range Rover θα διαθέτει μια ευρεία γκάμα 3λιτρων 6κύλινδρων σε σειρά κινητήρων, βενζίνης και ντίζελ, νέας γενιάς, με απόδοση από 250 ((D250) έως και 400 PS (P400) αλλά και από έναν V8 βενζίνης 4,4 lt με δύο τουρμπίνες που αποδίδει 530 PS και 76,4 kgm ροπής. Αλλά αυτό ήταν αναμενόμενο. Οι εκδόσεις με τους θερμικούς κινητήρες ενσωματώνουν ήπια υβριδικά συστήματα 48-volt για χαμηλότερη κατανάλωση και λιγότερες εκπομπές ρύπων, ενώ θα υπάρχουν και δύο plug-in εκδόσεις, οι P440e και P510e, με συνδυαστική απόδοση (όπως υποδηλώνει και η ονομασία τους) 440 και 510 PS.

Αμφότερες χρησιμοποιούν μπαταρία ιόντων λιθίου 38,2 kWh και ένα ηλεκτρικό μοτέρ, ενσωματωμένο στο κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο αποδίδει 105 kW (143 PS). Η ηλεκτρική αυτονομία τους φτάνει τα 100 km, ενώ το P510e επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε 5,6”. Και οι δύο εκδόσεις μπορούν να κινηθούν αμιγώς ηλεκτρικά μέχρι τα 140 km/h ενώ οι εκπομπές CO2 κυμαίνονται χαμηλότερα από τα 30 g/km. Σύμφωνα με την Land Rover οι οδηγοί των εν λόγω εκδόσεων θα μπορούν να καλύπτουν το 75% του ταξιδιού τους ηλεκτρικά εφόσον ξεκινήσουν με πλήρως φορτισμένη μπαταρία. Η τοποθέτηση της μπαταρίας κάτω από το πάτωμα, ανάμεσα στους δύο άξονας, διασφαλίζει ότι ο χώρος αποσκευών μένει ανεπηρέαστος, το ίδιο και οι εκτός δρόμου ικανότητες του αυτοκινήτου.

Και μιας και μιλάμε γι αυτές και επειδή το Range Rover έχτισε τον μύθο του όντας ένα αυτοκίνητο που μπορούσε εξίσου άνετα να σταθεί έξω από την Όπερα και μέσα σε μια θάλασσα λάσπης, η Land Rover φυσικά δεν παρέλειψε να το εξοπλίσει με όλο το οπλοστάσιο της εταιρείας για εκτός δρόμου εξορμήσεις. Εν αρχή ην η απόσταση από το έδαφος που φτάνει το ιλιγγιώδες ύψος των 295 mm. Κατόπιν η έξυπνη τετρακίνηση (iAWD) παρακολουθεί τα ποσοστά πρόσφυσης και τις κινήσεις του οδηγού 100 φορές το δευτερόλεπτο και μοιράζει ανάλογα την ροπή ανάμεσα στους δύο άξονες και ανάμεσα στους πίσω τροχούς.

Υπάρχει επίσης στάνταρ πίσω μπλοκέ διαφορικό και βέβαια το σύστημα Terrain Response 2 το οποίο παρεμβαίνει στην ανάρτηση, τη μετάδοση, το σύστημα διεύθυνσης και τον κινητήρα προκειμένου να βελτιστοποιήσει την απόδοση ανάλογα με τις ανάγκες, από έξι διαφορετικά σενάρια λειτουργίας. Φυσικά ο οδηγός μπορεί να παραμετροποιήσει τις λειτουργίες ανάλογα με τις επιθυμίες του.
Κοντολογίς το νέο Range Rover έχει πραγματοποιήσει όχι απλώς ένα εξελικτικό βήμα αλλά ένα άλμα προς το μέλλον, χρησιμοποιώντας αφειδώς τεχνολογίες αιχμής. Κάτι που βέβαια είναι αναμενόμενο, αφού πρόκειται όχι απλώς για τη ναυαρχίδα της Land Rover αλλά και για ένα εμβληματικό μοντέλο που εξακολουθεί να εντυπωσιάζει με τον συβαρίτικο εξοπλισμό και την ποιότητά του αλλά δεν παύει και να θέλγει με τη δυνατότητά του να πηγαίνει πολύ πιο μακριά από όσο θα τολμούσε να το πάει ο μέσος ιδιοκτήτης του. Η τιμή φυσικά είναι η αναμενόμενα υψηλή. Για την Ελλάδα περιμένουμε ακόμα, αλλά η εταιρεία ανακοίνωσε ότι στην Ευρώπη το νέο Range Rover θα ξεκινά από τα €129.000.

πηγή newsauto.gr

Δείτε την πρώτη μας επαφή: