Εκστρατεία προσέλκυσης νέων στο ναυτικό επάγγελμα προαναγγέλλει ο Θ. Βενιάμης

Εκστρατεία προσέλκυσης νέων στο ναυτικό επάγγελμα προαναγγέλλει ο Θ. Βενιάμης

Περισσότερα πλοία στην ελληνική σημαία βλέπει τα επόμενα χρόνια ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θεόδωρος Βενιάμης, μιλώντας στην Lloyds List στο πλαίσιο ενός αφιερώματος στην ελληνική ναυτιλία . Παράλληλα προαναγγέλλει εκστρατεία προσέλκυσης των νέων στα υπό ελληνική σημαία πλοία.

Υπενθυμίζεται ότι με σχετική νομοθετική διάταξη του Υπουργού Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη που ψηφίσθηκε το προηγούμενο καλοκαίρι επιτρέπεται στα αμιγώς εμπορικά πλοία άνω των 3000 κοχ που έχουν νηολογηθεί υπό ελληνική σημαία, η εφαρμογή των διεθνώς αναγνωρισμένων και εκάστοτε ισχυουσών συλλογικών συμβάσεων εργασίας, κατά την ελεύθερη κρίση του πλοιοκτήτη, εξαιρετικά και μόνο για ναυτολογήσεις ειδικοτήτων του κατωτέρου πληρώματος καθώς και των ειδικοτήτων του ανθυποπλοιάρχου και γ΄ Μηχανικού του εμπορικού ναυτικού.

Το νέο καθεστώς σημειώνει ο κ. Βενιάμης δίνει στους νέους Έλληνες την ευκαιρία να βρουν απασχόληση στο ελληνικό εμπορικό πλοίο, να κάνουν μια νέα καριέρα στη θάλασσα και να ξεφύγουν από την ανεργία που πλήττει τη χώρα μας εδώ και μια δεκαετία λόγω της δημοσιονομικής κρίσης..

Η  ελληνική σημαία μπορεί να είναι ανταγωνιστική σε σύγκριση με άλλες ευρωπαϊκές σημαίες και είμαι σίγουρος ότι την επόμενη δεκαετία θα δούμε την πλειονότητα των ελληνόκτητων πλοίων να επιστρέφουν στη σημαία. Εάν πετύχουμε την αναγέννηση της ναυτοσύνης, τότε η ελληνική ναυτιλία μπορεί να προσβλέπει σε ακόμη πιο  επιτυχημένα χρόνια, τονίζει ο κ. Βενιάμης.

Ο  πρόεδρος τη ΕΕΕ θεωρεί την μεταρρύθμιση σχετικά με τις σχέσεις εργασίας του κατώτερου πληρώματος στο υπό ελληνική σημαία πλοίο  ως βασική μεταρρυθμιστική κληρονομιά της  12ετους παραμονής του στην προεδρία της ΕΕΕ.

Ο κ. Βενιάμης μίλησε στην Lloyds list και για τα διεθνή θέματα που απασχολούν την ελληνική και παγκόσμια ναυτιλία. Υποστήριξε ότι ο ελληνικός εφοπλισμός είναι υπέρ των διεθνών κανονιστικών ρυθμίσεων για τη ναυτιλία μέσω του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού και ξεκαθάρισε ότι οι Έλληνες εφοπλιστές είναι υπέρ της ελεύθερης αγοράς που επηρεάζεται μόνο από την προσφορά και τη ζήτηση και όχι από μέτρα προστατευτισμού  από  εθνικές ή περιφερειακές ρυθμίσεις.

Στη βάση αυτών των αρχών εξαπέλυσε βολές κατά των Βρυξελλών και της πρόθεσης να εφαρμόσουν ένα περιφερειακό μέτρο εντάσσοντας  τη ναυτιλία στο ευρωπαϊκό σύστημα εμπορίας ρύπων.

Ένα σύστημα εμπορίας ρύπων δεν μειώνει τους ρύπους αντιθέτως επιτρέπει να πληρώνεις και να μολύνεις, υποστηρίζει ο κ. Βενιάμης και συμπληρώνει  ότι η ναυτιλία αντιμετωπίζεται στην ΕΕ διαφορετικά από τους άλλους τρόπους μεταφοράς αφού οι χερσαίες μεταφορές έχουν παραμείνει εκτός του EU ETS ενώ στις αεροπορικές ισχύει μόνο για τις πτήσεις εντός της ΕΕ.

Επίσης προειδοποίησε για μία ακόμη φορά τη Ευρωπαϊκή Επιτροπή  να στρέψει την προσοχή της στην ευρωπαϊκή ναυτιλία για να μην την χάσει όπως έχασε την ναυπηγική βιομηχανία, και έφερε σαν  χαρακτηριστικό παράδειγμα τη στάση της ΕΕ απέναντι στον κλάδο την περίοδο της πανδημίας.

Αφού αποκάλυψε ότι ευρωπαίοι αξιωματούχοι αρνήθηκαν να συναντηθούν με την EEE, η οποία εκπροσωπεί το 53% του ευρωπαϊκού στόλου, ο κ. Βενιάμης συμπλήρωσε ότι δυο θέματα έθεσε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Το ένα ήταν η βοήθεια από τις Βρυξέλλες ώστε να μπορεί να γίνεται  εύκολα αλλαγή πληρωμάτων στα πλοία, κάτι που εξακολουθεί ακόμη να είναι πρόβλημα και το άλλο να υποχρεωθούν οι ευρωπαϊκές τράπεζες να αναβάλλουν τις αποπληρωμές δανείων για όλο τον ευρωπαϊκό κλάδο για μία περίοδο δυο η τριών ετών προκειμένου να ενισχυθεί η ρευστότητα των ναυτιλιακών επιχειρήσεων. Για το δεύτερο μέτρο αντέδρασε θετικά η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα μόνο όμως στο πλαίσιο συστάσεων.

Ο  κ. Βενιάμης αναφέρθηκε και στην μεγάλη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών στη διαμόρφωση του διεθνούς θεσμικού πλαισίου της ναυτιλίας. «Ενώνουμε την φωνή μας με άλλους φορείς με στόχο την υποστήριξη κοινών προτάσεων», λέει ο κ. Βενιάμης. Ο πρόεδρος της ΕΕΕ υπογράμμισε  ότι η συλλογικότητα είναι μια αρχή που έχει βαθιές ρίζες στην ελληνική ναυτιλία και την  υπερασπίζεται  πολλά χρόνια τώρα και ο ίδιος, ο οποίος συμμετέχει 32 χρόνια στον κορυφαίο συλλογικό φορέα του ελληνικού εφοπλισμού. «Δεν είναι ποτέ «εγώ ». Είναι πάντα «εμείς». Είναι μια συλλογική προσπάθεια»  αναφέρει και εξηγεί ότι  αυτό συμβαδίζει  με τη φύση της ελληνικής ναυτιλίας η οποία περιλαμβάνει  μερικούς πλοιοκτήτες με πολύ μεγάλο στόλο αλλά και εκατοντάδες άλλους με μικρού και μεσαίου μεγέθους στόλο. Αντιθέτως σε άλλες εθνικές εφοπλιστικές ενώσεις κυριαρχούν μια η δυο πολύ μεγάλες εταιρείες.

Χαρακτηριστικό  παράδειγμα του πως λειτουργεί η ΕΕΕ σε συλλογικό επίπεδα είναι η  συμβιβαστική πρόταση που κατατέθηκε προς την Επιτροπή Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού για την καθιέρωση υποχρεωτικών περιορισμών στην ισχύ των κινητήρων  των πλοίων με στόχο  τη μείωση των εκπομπών CO2 από τη ναυτιλία.

Η πρόταση είχε υποστήριξη από την Ελλάδα, την Ιαπωνία και τη Νορβηγία, και από το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο. «Ήταν μια συλλογική πρόταση από μεγάλες ναυτιλιακές χώρες»,  σημειώνει ο κ. Βενιάμης που εκτιμά παράλληλα ότι με την απόφαση αυτή ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός έκανε τεράστια βήματα  στην κατεύθυνση να υλοποιήσει «εφαρμόσιμες και αποτελεσματικές λύσεις» στην πρόκληση της μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακος.

Τέλος ο κ. Βενιάμης δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στην ΣΥΝ-ΕΝΩΣΙΣ  αυτό το κορυφαίο επίτευγμα συλλογικής κοινωνικής προσφοράς του ελληνικού εφοπλισμού, πέραν των ατομικών πρωτοβουλιών, για το οποίο θα είναι υπερήφανος όταν αποχωρήσει από την διοίκηση της ΕΕΕ.

Η ΣΥΝ-ΕΝΩΣΙΣ  έχει συγκεντρώσει τεράστια ποσά για να βοηθήσει την ελληνική κοινωνία στα χρόνια της χρηματοπιστωτικής κρίσης, αλλά και τώρα με την πανδημία.  «Οι Έλληνες εφοπλιστές αγαπούν τη χώρα τους», λέει ο κ. Βενιάμης. «Το επίκεντρο της επιχείρησής μας είναι εντελώς έξω από την Ελλάδα, αλλά είμαστε οι πρώτοι που θα τρέξουμε για βοήθεια στη χώρα μας».

πηγή:euro2.gr