Ηλεκτρονική Κάρτα Εργασίας: Τι αλλάζει για εργαζόμενους-εργοδότες

Ηλεκτρονική Κάρτα Εργασίας: Τι αλλάζει για εργαζόμενους-εργοδότες

Τι προβλέπει το νέο σύστημα που τίθεται σε ισχύ. Πότε μια επιχείρηση μπορεί να χρησιμοποιεί το δικό της σύστημα ωρομέτρησης. Πώς χρησιμοποιείται η εφαρμογή «myErgani».

Από τη Δευτέρα 27 Ιουνίου θα είναι διαθέσιμη και από την Παρασκευή 1η Ιουλίου υποχρεωτική, η ψηφιακή κάρτα εργασίας για 121.000 εργαζόμενους σε όλες τις τράπεζες που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας καθώς και στα μεγάλα σούπερ μάρκετ (με πάνω από 250 απασχολούμενους).

Πρόκειται για μια εμβληματική πολιτική, που ξεκινά από την 1η Ιουλίου στους δύο αυτούς κλάδους και συγκεκριμένα σε 53 επιχειρήσεις και 121.000 εργαζόμενους, με στόχο μέσα στο 2023 να επεκταθεί σε όλο το φάσμα της οικονομίας.

Η ηγεσία του υπουργείου Εργασίας δηλώνει αποφασισμένη να μην κάνει εκπτώσεις, παρότι πρόκειται για ένα δύσκολο έργο, τόσο τεχνικά όσο και ουσιαστικά, καθώς μέσω μιας εφαρμογής, εγκατεστημένης ακόμη και στο κινητό τηλέφωνο, ο εργαζόμενος αλλά και ο εργοδότης και τα λογιστικά γραφεία θα γνωρίζουν ανά πάσα στιγμή, όλα τα στοιχεία του προγραμματισμένου χρόνου εργασίας (άδειες, υπερωρίες, μισθός κ.ά.), απλά και τεκμηριωμένα, με τη βοήθεια της τεχνολογίας.

Κυρίως βέβαια θα ενημερώνεται, μέσω του συστήματος Εργάνη ΙΙ, το Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας, καθώς σημαντικά δεδομένα τίθενται πλέον στην υπηρεσία των ελεγκτικών μηχανισμών, ώστε να διασφαλίζονται τα συμφέροντα των εργαζομένων, να αντιμετωπιστούν φαινόμενα «μαύρης», κυρίως όμως υποδηλωμένης, εργασίας και να διασφαλιστούν όροι δίκαιου ανταγωνισμού για τις επιχειρήσεις.

Καθώς το ρητό «κάθε αρχή και δύσκολη» ισχύει σε κάθε περίπτωση, η απόφαση του υπουργείου Εργασίας ορίζει ρητά ότι τους πρώτους δύο μήνες δεν θα ισχύουν πρόστιμα σε περίπτωση μη ορθής εφαρμογής του μέτρου. Το οποίος πάντως, σύμφωνα με τον υπουργό Εργασίας Κωστή Χατζηδάκη, εντός των επόμενων μηνών θα επεκταθεί σε εταιρείες security, ασφαλιστικές και βιομηχανία. Έως του χρόνου τέτοια εποχή, θα έχει εφαρμοστεί σε τουρισμό - επισιτισμό, με στόχο έως το τέλος του 2023 να έχει επεκταθεί σε όλο το φάσμα της οικονομίας και όλους τους εργαζόμενους.
Πώς λειτουργεί

Αναλυτικά, δύο είναι οι εφαρμογές που απαιτούνται.

Α) Η εφαρμογή myErgani mobile app για τους εργαζόμενους, η οποία έχει αναβαθμιστεί προκειμένου να υποστηρίζει τη λειτουργία της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας και

Β) Η εφαρμογή Ergani CardScanner για τις επιχειρήσεις που δεν διαθέτουν ήδη σύστημα ωρομέτρησης, η οποία «διαβάζει» κατά την έναρξη και λήξη της εργασίας τις Ψηφιακές Κάρτες των εργαζομένων και μεταδίδει αυτόματα σε πραγματικό χρόνο την πληροφορία στο πληροφοριακό σύστημα Εργάνη ΙΙ.

Από 1ης Ιουλίου, οι εργαζόμενοι στις τράπεζες και στα σούπερ μάρκετ, κατά την είσοδό τους στον χώρο εργασίας, θα «σκανάρουν» στο Ergani CardScanner τον προσωπικό κωδικό QR code που εμφανίζει η εφαρμογή myErgani mobile app, προκειμένου να δηλώνουν την έναρξη και λήξη της εργασίας. Έτσι, θα καταγράφονται αυτόματα οι ώρες εργασίας και οι υπερωρίες των εργαζομένων.

Οι εργαζόμενοι θα μπορούν επιπλέον να βλέπουν στην κινητή τους συσκευή σε μορφή ημερολογίου το πρόγραμμα που προδηλώνει ο εργοδότης, καθώς και την πραγματική απασχόληση που παρείχαν.

Εφόσον δεν διαθέτουν «έξυπνο κινητό», θα μπορούν να έχουν σε φωτοτυπία ή ακόμη και σε πλαστικοποιημένη μορφή την κάρτα εργασία τους.

Τράπεζες και μεγάλα σούπερ μάρκετ, από την ερχόμενη Παρασκευή 1η Ιουλίου, αναλαμβάνουν την υποχρέωση να κοινοποιούν στο σύστημα Εργάνη, καθημερινά και άμεσα, τα στοιχεία του πραγματικού χρόνου εργασίας (γεγονότα έναρξης και λήξης της εργασίας) για κάθε εργαζόμενο που εργάζεται με φυσική παρουσία την εκάστοτε ημέρα στον χώρο της επιχείρησης

Εξαιρέσεις δεν υπάρχουν. Κάθε εργαζόμενος που εργάζεται με φυσική παρουσία στην επιχείρηση (ακόμη κι αν μετά, π.χ. ως οδηγός σε φορτικό σούπερ μάρκετ αποχωρεί από αυτήν) θα πρέπει να σκανάρει τον κωδικό του στο σύστημα.

Εφόσον οι επιχειρήσεις διαθέτουν δικό τους σύστημα ωρομέτρησης, αυτό θα συνδέεται με το σύστημα Εργάνη, ενώ προβλέπεται ακόμη και διπλή εφαρμογή τόσο του δικού τους συστήματος, για κάποια τμήματα, όσο και του συστήματος Ergani CardScanner για κάποια άλλα.

Η εφαρμογή Ergani CardScanner υποστηρίζει φορητές συσκευές (smartphone και tablet) με λειτουργικό σύστημα Android OS ή iOS. Είναι απαραίτητη η χρήση συσκευής με κάμερα και η απρόσκοπτη σύνδεση στο διαδίκτυο μέσω WiFi ή/και 4G δικτύου κινητής τηλεφωνίας, για την άμεση υποβολή των γεγονότων προσέλευσης/αποχώρησης του εργαζόμενου.
Τι πρέπει να κάνουν οι εργαζόμενοι

Οι εργαζόμενοι θα πρέπει να «κατεβάσουν» στο κινητό τους τηλέφωνο την εφαρμογή myErgani mobile app, η οποία είναι διαθέσιμη δωρεάν στις πλατφόρμες Google Play και App Store, μέσω των επίσημων λογαριασμών του υπουργείου Εργασίας. Η εφαρμογή παρέχει στους εργαζόμενους πρόσβαση στην ατομική Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας (σε μορφή QR Code), η οποία θα χρησιμοποιείται καθημερινά κατά την προσέλευση/αποχώρηση για την καταγραφή του πραγματικού χρόνου εργασίας.

Συγκεκριμένα, κατά την έναρξη και λήξη της εργασίας, ο εργαζόμενος θα προβάλλει τον QR κωδικό προς ανάγνωση από την αντίστοιχη εφαρμογή Ergani CardScanner mobile app που διατίθεται στους εργοδότες. Είναι μια διαδικασία αντίστοιχη με αυτήν που ακολουθείτο για τον έλεγχο των πιστοποιητικών εμβολιασμού. Μετά την επιτυχή ανάγνωση της Κάρτας Εργασίας, ο εργαζόμενος θα βλέπει στην οθόνη ένα μήνυμα επιβεβαίωσης με τα στοιχεία της δήλωσης που πρόκειται να υποβληθεί αυτόματα και σε πραγματικό χρόνο στο σύστημα. Θα βλέπει επίσης, σε μορφή ημερολογίου, τον προγραμματισμό του χρόνου εργασίας και τα πραγματικά δεδομένα απασχόλησης ανά ημέρα.

Σημειώνεται ότι η εφαρμογή myErgani mobile app παρέχει πλήθος χρήσιμων πληροφοριών στο σύνολο των εργαζομένων και όχι μόνο σε όσους εργάζονται στις επιχειρήσεις που υιοθετούν την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας.

https://www.euro2day.gr