Πρεμιέρα επίσημων εκπτώσεων σε μια αγορά μόνιμων προσφορών

Πρεμιέρα επίσημων εκπτώσεων σε μια αγορά μόνιμων προσφορών

Μια εβδομάδα νωρίτερα –από τη θεσμοθετημένη περίοδο- αλλά μια εβδομάδα… αργότερα από την ανεπίσημη έναρξη τους μέσω των διαδικτυακών καταστημάτων, οι θερινές εκπτώσεις ξεκινούν επισήμως σήμερα.

Το υπουργείο Ανάπτυξης έσπευσε να ορίσει ως επίσημη ημερομηνία έναρξης των εκπτώσεων την Δευτέρα 5 Ιουλίου (αντί της δεύτερης Δευτέρας του Ιουλίου) επιδεικνύοντας έναν ρεαλιστικό αυτοματισμό, καθώς ήδη από τη Δευτέρα 28 Ιουνίου οι μεγάλοι λιανέμποροι ένδυσης (Zara, Mango, H&M) είχαν ήδη ξεκινήσει προσφορές τόσο στα ηλεκτρονικά τους καταστήματα όσο και στο φυσικό δίκτυο. Αντιστοίχως με καμπάνιες προσφορών είχαν βγει τόσο οι αλυσίδες ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών, όσο και οι επιχειρήσεις οικιακού εξοπλισμού.

Η παραπάνω κίνηση που αποσκοπεί στην τόνωση της ζήτησης αφενός και αφετέρου στο να μην χάσει το βηματισμό της η υπόλοιπη αγορά – που απαρτίζεται από μικρομεσαίες ελληνικές επιχειρήσεις- έγινε δεκτή με ανάμεικτες αντιδράσεις. Ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών με ανακοίνωση του δήλωσε «αιφνιδιασμένος», ωστόσο, παράγοντες της αγοράς αναφέρουν πως ούτως ή άλλως κινούνταν με τη λογική των άτυπων εκπτώσεων.

Από τη στιγμή που άνοιξαν ξανά τα φυσικά καταστήματα στις αρχές Απριλίου (τα οποία είχαν κλείσει στα τέλη Ιανουαρίου) η κατανάλωση παρουσίασε μια δυναμική κίνηση, καθώς σύμφωνα με τα πλέον επίκαιρα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, ,ο δείκτης κύκλου εργασιών στο λιανεμπόριο κατέγραψε αύξηση τον Απρίλιο του 2021 σε σύγκριση με τον Απρίλιο του 2020 κατά 38,9%. Η αύξηση αυτή είναι σχετικά υψηλή –ίσως όχι τόσο υψηλή όσο θα ανέμενε κάποιος– διότι τον Απρίλιο του 2020 τα εμπορικά καταστήματα ήταν κλειστά σε όλη τη χώρα στο πλαίσιο του πρώτου πολύ αυστηρού lockdown που είχε επιβληθεί από τα μέσα του περυσινού Μαρτίου.

Σε σύγκριση με τον Μάρτιο του 2021, όταν δηλαδή τα καταστήματα ήταν επίσης κλειστά, ο τζίρος του λιανεμπορίου τον Απρίλιο του 2021 ενισχύθηκε κατά 10,1%. Εκεί που καταγράφηκαν οι μεγαλύτερες αυξήσεις πωλήσεων σε μηνιαία βάση, δηλαδή τον Απρίλιο του 2021 σε σύγκριση με τον Μάρτιο του 2021, ήταν στην κατηγορία ένδυσης – υπόδησης, με τον τζίρο να υπερδιπλασιάζεται (αύξηση 107%). Πρόκειται, άλλωστε, για τις μεγάλες εκείνες κατηγορίες του λιανεμπορίου που επλήγησαν περισσότερο από τα περιοριστικά μέτρα, καθώς η πλειονότητα των καταναλωτών θέλει να δοκιμάσει τα ρούχα και τα παπούτσια πριν τα αγοράσει. Κατά 31,1% αυξήθηκαν οι πωλήσεις των καταστημάτων βιβλίων, χαρτικών κ.λπ. και κατά 27,4% οι πωλήσεις των καταστημάτων επίπλων και εν γένει οικιακού εξοπλισμού.

Μέχρι σήμερα πάντως και πέραν των στοιχείων της ΕΛΣΤΑΤ, ειδικά για τον κλάδο της ένδυσης και της υπόδησης, καταγράφεται σημαντική πτώση τζίρου σε σχέση με το 2020 ενώ απογοητευτική είναι η κίνηση στις τουριστικές περιοχές. Σύμφωνα με στοιχεία της ΕΣΕΕ το πρόβλημα εντοπίζεται στις τουριστικές αγορές και πιάτσες (όπως και το αθηναϊκό κέντρο) λόγω έλλειψης τουριστών.

Αρκετά καταστήματα που είναι εξαρτημένα από τον τουρισμό δεν έχουν ανοίξει ενώ όσα λειτουργούν πραγματοποιούν το 20%- 25% του τζίρου που πραγματοποίησαν το 2019, σύμφωνα με στοιχεία μελών της ΕΣΕΕ.

πηγή:news247.gr