Τι χρειάζεται για να σταματήσει η υπερθέρμανση του πλανήτη έως το 2035;

Τι χρειάζεται για να σταματήσει η υπερθέρμανση του πλανήτη έως το 2035;

Οι παγκόσμιοι ηγέτες πήραν μια ανάσα ανακούφισης τον Φεβρουάριο όταν οι Ηνωμένες Πολιτείες επανήλθαν επίσημα στη Συμφωνία του Παρισιού, κάνοντας ένα καλό στην ανθρωπότητα την πρώτη ημέρα της θητείας  του Προέδρου Biden στη συμφωνία για το παγκόσμιο κλίμα το 2015 με στόχο τον περιορισμό της υπερθέρμανσης του πλανήτη σε θερμοκρασία μικρότερη των 2 ° C, μειώνοντας τις εκπομπές άνθρακα.

Η ανακούφιση μετατράπηκε σε έκπληξη μόλις δύο μήνες αργότερα, όταν δεσμεύτηκε  την Ημέρα της Γης να μειώσει κατά το ήμισυ τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου και άνθρακα της Αμερικής έως το 2030, αλλά και ο Καναδάς και άλλα έθνη προσπάθησαν να ακολουθήσουν το ίδιο.

Αλλά αυτά τα φιλόδοξα σχέδια προχωρούν αρκετά γρήγορα, όσο χρειάζεται;

Η Διακυβερνητική Επιτροπή για την Κλιματική Αλλαγή προειδοποίησε ότι ο κόσμος πρέπει να απελευθερωθεί πλήρως από τον άνθρακα έως το 2030 για να επιτύχει τους στόχους του Παρισιού, 20 χρόνια νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα.

Παρόλο που η διοίκηση του Biden σχεδιάζει να υποστηρίξει τις προθέσεις του με τον Αμερικανικό Νόμο για την Απασχόληση 2,25 τρισεκατομμυρίων δολαρίων, ο οποίος περιλαμβάνει 174 δισεκατομμύρια δολάρια για ένα εθνικό δίκτυο φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, εκπτώσεις για την αγορά αμερικανικών ηλεκτροκινητήρων και ηλεκτροδότηση του ομοσπονδιακού στόλου οχημάτων, μαζί με 100 δισεκατομμύρια δολάρια για αναβάθμιση το ηλεκτρικό δίκτυο, μοιάζει πως ούτε καν η κυβέρνηση των ΗΠΑ δεν μπορεί να τα καταφέρει μόνη της.

Η αναζωογόνηση της παγκόσμιας οικονομίας σε μια δεκαετία ή λιγότερο απαιτεί τα ίδια επίπεδα εταιρικής καινοτομίας και συνεργασίας που παρατηρήθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας, όταν οι φαρμακευτικοί αντίπαλοι αγωνίστηκαν για να φέρουν νέα εμβόλια στην αγορά με πρωτοφανείς ταχύτητες.

Θα απαιτήσει επίσης από τις επιχειρήσεις, τους μετόχους τους, τους επενδυτές και τους ρυθμιστικούς φορείς να εσωτερικεύσουν τους κινδύνους  και να αντιληφθούν τις ευκαιρίες αξίας τρισεκατομμυρίων δολαρίων  για την ανάσχεση της κλιματικής αλλαγής.

«Οι εταιρείες το κάνουν αυτό για τους εαυτούς τους, όχι μόνο επειδή το θέλουν οι μέτοχοι ή επειδή είναι σωστό να το κάνουν, αλλά επειδή είναι καλή δουλειά», λέει η Anne T. Madden, ανώτερη αντιπρόεδρος και γενικός σύμβουλος της Honeywell.

«Η ζήτηση είναι εκεί, οι τεχνολογίες είναι εδώ και εταιρείες όπως η δική μας δεν μπορούν μόνο να αναπτύξουν καινοτομίες εσωτερικά, αλλά και να τις προμηθεύσουμε στους πελάτες μας ακόμα πιο γρήγορα.
Από πού ξεκινάμε για την επίτευξη των στόχων;

Το 2017, το Project Drawdown δημοσίευσε το πρώτο ολοκληρωμένο σχέδιό του για να σταματήσει τις εκπομπές και να ενισχύσει τις δεξαμενές άνθρακα στην ξηρά και στη θάλασσα. Στην κορυφή της επιτυχημένης λίστας δεν υπήρχαν σταθμοί ηλεκτροπαραγωγής με καύση άνθρακα, αλλά ψυκτικά μέσα, τα απίστευτα ισχυρά αέρια που κρύβονται μέσα σε κάθε ψυγείο και κλιματιστικό που τείνουν να διαρρέουν στο τέλος της ωφέλιμης ζωής τους.

Η μη κατάργησή τους τώρα και όχι το 2050 θα μπορούσε να κοστίσει περίπου 629.400 εκατομμύρια δολλάρια. Για το σκοπό αυτό, η Honeywell κυκλοφόρησε τη σειρά Solstice με υγρά ψυκτικά ψυγεία χαμηλών εκπομπών αερίων θερμοκηπίου εξοικονομώντας στους πελάτες της περισσότερους από 200 εκατομμύρια μετρικούς τόνους αερίου θερμοκηπίου (GHG) από τότε που κυκλοφόρησαν στην αγορά.

«Είναι ένα μόνο παράδειγμα αυτού που ο Evan van Hook, επικεφαλής αξιωματικός βιωσιμότητας της Honeywell, περιέγραψε ως «αποθήκη αποδεδειγμένων τεχνολογιών» που επέτρεψε στην εταιρεία να μειώσει τη δική της εκπομπή άνθρακα κατά 90% από το 2004.
Οι εταιρείες μπροστά στην καταπολέμηση των εκπομπών

Καμία εταιρεία δεν μπορεί να το κάνει μόνη της, ωστόσο, για να αντιστρέψουμε τη χρόνια καθυστέρηση απαιτούνται κάτι παραπάνω από δρακόντεια μέτρα. Το Συμβούλιο Οικολογικής Δόμησης των ΗΠΑ (USGBC), δημιούργησε ένα πρότυπο εθελοντικό αγώνα, τοποθετώντας τα μέλη του στην κορυφή και ανέπτυξε το πρώτο σύστημα αξιολόγησης Leadership in Energy and Environmental Design (LEED) για τις κατασκευές και τη  συντήρηση το 1993.

Σήμερα, ένα τυπικό κτίριο LEED εκπέμπει 34% λιγότερο και καταναλώνει ένα τέταρτο λιγότερη ενέργεια από άλλα, αποδίδοντας επίσης δισεκατομμύρια δολάρια σε εξοικονόμηση. «Ωστόσο, η επιθυμητή αύξηση των εκπομπών στο μηδέν υπογραμμίζει την ανάγκη να σκεφτόμαστε συστημικά για όλες τις βιομηχανίες, δήλωσε ο Mahesh Ramanujam, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της USGBC.

«Χρειαζόμαστε επαναστατικές τεχνολογίες για τον εκσυγχρονισμό και την αποανθρακοποίηση των δικτύων και των πόλεων, μαζί με την ευρεία υιοθέτηση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Και ακόμη, χρειαζόμαστε μεγάλα προγράμματα  δημοσιονομικών πολιτικών που θα παρέχουν μεγαλύτερα κίνητρα και μεγαλύτερες κατευθυντήριες γραμμές, για να κάνουμε την οικολογική οικοδόμηση τον κανόνα».

Για να φτάσουμε στο μηδέν, οι εταιρείες δεν πρέπει να βλέπουν τέτοια μέτρα ως αποκλειστική δικαιοδοσία του ESG και πως έχει αποκλειστική ευθύνη για τις πρωτοβουλίες για περιβαλλοντική, κοινωνική και εταιρική διακυβέρνηση  αλλά, μάλλον, ως αναπόσπαστο μέρος των βασικών επιχειρηματικών δραστηριοτήτων.

Στην ιδανική περίπτωση, επεσήμανε ο Madden, αυτές θα πρέπει να έχουν σαφείς μετρήσεις και στόχους που θα μπορούν να «μετρηθούν, να παρακολουθούνται και να ελέγχονται», περιγράφοντας το εγγύς μέλλον στο οποίο η GHG θα εφαρμόζει γενικά αποδεκτές λογιστικές αρχές και πρακτικές.

Αυτό με τη σειρά του θα οδηγήσει σε αλλαγές στα επιχειρηματικά μοντέλα καθώς θα γίνεται γνωστό το πραγματικό κόστος του άνθρακα.

Αλλά ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος για να το πετύχετε αυτό;

Ο Van Hook μας δίνει μαθήματα από την μεταπολεμική επανάσταση στον έλεγχο ποιότητας με επικεφαλής τον W. Edwards Deming. «Άρχισε να σκέφτεται από άποψη εργαλείων, αλλά τελικά συνειδητοποίησε ότι είναι ένας πολιτιστικός μετασχηματισμός, έτσι ώστε η ποιότητα να ενσωματώνεται στη διαδικασία», εξήγησε ο van Hook.

Η Honeywell προσπαθεί να κάνει το ίδιο με το εσωτερικό, επώνυμο λειτουργικό της σύστημα, μέσω του οποίου στοχεύει στην επίτευξη ουδετερότητας άνθρακα έως το 2035, ακριβώς σύμφωνα με το πρόγραμμα. Έχουμε αποδείξει ότι μπορούμε να το κάνουμε», πρόσθεσε ο Madden. «Τώρα χρειαζόμαστε περισσότερες εταιρείες για να κάνουμε αυτή τη δέσμευση και να ενταχθούμε στο πρόγραμμα».

με πληροφορίες από Fast Company

πηγή:travelestate.gr