Χρ. Τριαντόπουλος: «Γίνονται όλες οι κινήσεις για την επέκταση του σιδηροδρόμου στον Αλμυρό»

Χρ. Τριαντόπουλος: «Γίνονται όλες οι κινήσεις για την επέκταση του σιδηροδρόμου στον Αλμυρό»

Υπέρ της ΜΕΑ στον Δήμο Βόλου- Χρειάζονται μελέτες για την επένδυση LNG

Προχωρούν όλες οι απαραίτητες διαδικασίες προκειμένου ένα μεγάλο όνειρο της περιοχής του Αλμυρού, η σιδηροδρομική του σύνδεση, να λάβει σάρκα και οστά. Αυτό επεσήμανε μεταξύ άλλων, μιλώντας στο Ράδιο ΕΝΑ και στον Δημήτρη Καρεκλίδη ο Υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ κ. Χρήστος Τριαντόπουλος, σημειώνοντας πως μέχρι το τέλος του καλοκαιριού θα υπάρχει η  υπογραφή της σχετικής σύμβασης και θα ξεκινήσει η μελετητική διαδικασία.

Η επέκταση του σιδηρόδρομου προς Αλμυρό

Ο κ. Τριαντόπουλος αναφέρθηκε στο σχεδιασμό της επέκτασης του σιδηροδρόμου προς τον Αλμυρό και τις κινήσεις που έχουν ξεκινήσει να γίνονται για την υλοποίηση ενός ονείρου της περιοχής, που δεν πίστευε ότι θα γίνονταν πραγματικότητα.

Σύμφωνα με τον ίδιο η συζήτηση με τον ΟΣΕ ξεκίνησε πριν από έναν χρόνο και το σκεπτικό ήταν να προχωρήσει η μελετητική διερεύνηση της γραμμής που θα ενώνει τις περιοχές με βιομηχανική δραστηριότητα από την πλευρά του Αλμυρού με το κεντρικό δίκτυο του σιδηροδρόμου  στον νομό.

«Αυτό σημαίνει ότι η γραμμή θα ξεκινά από εκεί που υπάρχει βιομηχανική δραστηριότητα στον Αλμυρό, θα περνά ενδεχομένως κοντά από την πόλη του Αλμυρού, θα περνά από το πολιτικό αεροδρόμιο, στη συνέχεια θα διέρχεται μεταξύ Μικροθηβών και Αγχιάλου, θα περνά από το Αερινό, όπου εκεί έχουμε το άλλο project με τον Δήμο για την αξιοποίηση της δημοτικής περιουσίας και τη δημιουργία Εμπορευματικού Κέντρου και θα καταλήγει στο λατομείο, όπου εκεί θα ενώνεται με την κεντρική γραμμή ενώ στην ίδια μελέτη είναι η ένωση της Β ΒΙΠΕ με το κεντρικό δίκτυο και μια σειρά από επεκτάσεις προς το λιμάνι ώστε να ολοκληρωθεί και αυτό», εξήγησε αναλυτικά ο κ. Τριαντόπουλος.

Ο τρόπος υλοποίησης αυτού του σχεδιασμού θα αναδειχθεί μέσα από την μελέτη. Όπως μετέφερε ο Υφυπουργός η προκήρυξη ξεκίνησε, οι ενδιαφερόμενοι κατέθεσαν τις αιτήσεις τους και αρχίσαν να προχωρούν οι σχετικές διαδικασίες από τον ΟΣΕ. Υπήρξε η έγκριση από το ΔΣ της τεχνικής προσφοράς, την προηγούμενη εβδομάδα έγινε η έγκριση της οικονομικής προσφοράς, οπότε υπάρχει προσωρινός ανάδοχος για κόστος που ξεπερνά χωρίς το ΦΠΑ τα 1,4 εκ. ευρώ και  αφορά στη μελέτη του όλου project. Σύμφωνα με τον κ. Τριαντόπουλο, μέχρι το τέλος του καλοκαιριού θα υπάρξει η υπογραφή της σύμβασης και θα ξεκινήσει η μελετητική διαδικασία.

Προχωρούν πράξεις για τον Δήμο Ρήγα Φεραίου

Ο Υφυπουργός αναφέρθηκε και στον Δήμο Ρήγα Φεραίου και την μελέτη της ΕΤΒΑ για την αξιοποίηση δύο δημοτικών ακινήτων, λέγοντας πως τα περί Εμπορευματικού Κέντρου ήταν συζητήσεις, ενώ τώρα μιλάμε για πράξεις και έργο που μπορεί να γίνει.

 

Όπως επεσήμανε «ξεκινήσαμε τη διαδικασία να γίνει ένα έργο και να φύγουμε από τη σφαίρα των συζητήσεων και να πάμε στη σφαίρα των πράξεων. Ενδιάμεσος κρίκος είναι η μελέτη. Ξεκίνησε η μελέτη σκοπιμότητας από την ΕΤΒΑ που παρουσιάστηκε. Η μελέτη έχει τρία σενάρια και δίνει έμφαση σε ένα που περιλαμβάνει τη δημιουργία ενός μεικτού Εμπορευματικού Κέντρου στο δημοτικό ακίνητο στο Αερινό προσανατολισμένο στη διακίνηση αγροκτηνοτροφικών και διατροφικών προϊόντων αλλά και γενικότερα στη διακομετακομιστική και μεταφορική εξυπηρέτηση της περιοχής και δεύτερο σημείο είναι η δημιουργία μιας πρότυπης Βιο-Οικονομικής Περιοχής στον Άγ. Γεώργιο προσανατολισμένη στις κατευθύνσεις της κυκλικής οικονομίας, των ΑΠΕ και της διατροφικής τεχνολογίας άρα το συγκριτικό πλεονέκτημα είναι η πρωτογενής παραγωγή στην περιοχή που σχετίζεται άρρηκτα με την αγροτική διατροφή και με τα προϊόντα», ενώ σχολίασε πως για όλα αυτά θα αποφασίσουν οι τοπικές κοινωνίες, άλλωστε το εν λόγω project βρίσκεται σε διαβούλευση στον Δήμο.

« Ευρύτερος σχεδιασμός είναι αυτός που οραματίζεται τη Μαγνησία να γίνεται ένας διαμετακομιστικός κόμβος με διεθνή εμβέλεια», τόνισε, μεταξύ άλλων, ο κ. Τριαντόπουλος σχετικά με τους σχεδιασμούς για τον νομό.

Νωρίς για το LNG- «Ναι» στη ΜΕΑ

Για ακόμη μία ενδεχόμενη επένδυση μίλησε ο Υφυπουργός κι αυτή τη φορά αναφέρθηκε στην επένδυση του LNG. Ανέφερε πως δεν παρακολούθησε κάποια από τις ενημερωτικές εκδηλώσεις της εταιρείας, λόγω υποχρεώσεων, όμως σχολίασε η εν λόγω επένδυση βρίσκεται σε πολύ πρώιμο στάδιο. «Θα είναι χρήσιμο για την απόφαση να έχουμε περισσότερες λεπτομέρειες για το σχήμα, εάν μπορεί να γίνει, που μπορεί να γίνει, χρειάζεται business plan, σειρά μελετών για τη διασφάλιση συνθηκών περιβάλλον κτλ.. Καλό να περιμένουμε», σημείωσε.

Διαφορετική στάση όμως κράτησε ο Υφυπουργός για τη Μονάδα Επεξεργασίας Απορριμμάτων που θα γίνει στον Δήμο Βόλου. Δήλωσε υπέρ της επένδυσης και οποιασδήποτε επένδυσης είναι απόλυτα εναρμονισμένη από το ευρωπαϊκό θεσμικό πλαίσιο.

«Όποια κίνηση γίνεται στην Ελλάδα και στα υπόλοιπα κράτη μέλη πρέπει να είναι συμβατή με ό,τι προβλέπεται, με το πιο αυστηρό ευρωπαϊκό θεσμικό πλαίσιο για την προάσπιση του περιβάλλοντος. Δεν θεωρώ ότι πρέπει να υπάρχουν ενδοιασμοί. Πρέπει να είναι πλήρως εναρμονισμένο. Είμαι υπέρ σε όποια επένδυση είναι συμβατή με το θεσμικό πλαίσιο της ΕΕ είναι αυτό που μας καθιστά ασφαλείς», είπε χαρακτηριστικά.

Έργα υποδομής στη Μαγνησία

Με αφορμή τις συναντήσεις Δημάρχων της Μαγνησίας με τον Πρωθυπουργό και τις πρόσφατες δεσμεύσεις για έργα στην Αλόννησο, γεγονός που τονίστηκε με ιδιαίτερο ενθουσιασμό από τον Δήμαρχο του νησιού, ο κ. Τριαντόπουλος επεσήμανε πως  «πέραν των μικρών νησιωτικών δήμων υπάρχει έμφαση και στους μικρούς ορεινούς δήμους. Υπάρχει αυτή η συνεργασία ώστε να μπορέσει αυτή η κυβέρνηση και το κεντρικό κράτος να φτάνει μέχρι και τα σημεία εκείνα της χώρας, όπου ο πολίτης θεωρούσε ότι δεν έφτανε ποτέ.

Αυτό αλλάζει με την άμεση επαφή του Πρωθυπουργού με τους δημάρχους και από εκεί και πέρα ο κυβερνητικός μηχανισμός ενεργοποιείται με την κατεύθυνση του πρωθυπουργού».

Σημείωσε πως έργα υποδομής στη Μαγνησία γίνονται και προχωρούν, υπάρχουν σε συνεργασία με την Περιφέρεια σειρά χρηματοδοτήσεων. Αναφερόμενος στις καταστροφές του 2018 στο Πήλιο και ειδικότερα στον Δήμο Ζαγοράς Μουρεσίου επεσήμανε ότι « όσο αφορά τις καταστροφές του 2018 για να πραγματοποιηθούν τα έργα,  πρέπει να μπουν στην σειρά. Να γίνουν οι αυτοψίες, οι έλεγχοι από τις γεωλογικές υπηρεσίες και πάνω σ’ αυτά να χτιστούν οι μελέτες. Εάν παρακαμφθεί αυτή η σειρά έχουμε καθυστερήσεις. Αυτό ερχόμαστε να διορθώσουμε και να θεραπεύσουμε τώρα. Θα πρέπει να γνωρίζουμε πως η επίλυση τέτοιων ζητημάτων, ειδικά όταν μιλάμε για κατολισθητικά φαινόμενα χρειάζονται δομικής φύσης παρεμβάσεις που ενδεχομένως να επηρεάσουν την τρέχουσα κατάσταση. Αυτό προκύπτει μετά από μελέτες», εξήγησε ο κ. Τριαντόπουλος και τόνισε πως μέσα από τα προγράμματα που έχουν βγει, όπως το Φιλόδημος και το Τρίτσης το Πήλιο έχει λάβει ένα σημαντικό κομμάτι αυτής της πίτας.

https://magnesianews.gr